Eikernytt logo - Til hovedsiden
  Din lokalavis på nettet  tirsdag 26. mars 2019
Send oss dine tips!
 

  FØRSTESIDEN

   NYTT


Generelle nyheter
Gratulasjoner
Lokale nyheter
Kultur
Næringsliv
Politikk
Kommunevalg 2007
Fylkestingsvalg 2007
Valg 2009
Valg 2011
Valg 2013
Valg 2015
Valg 2017
Valg 2019
Minneord
Personalia
Sport
Kronikker
Politiske leserinnlegg
Leserinnlegg
Nye lokale bøker
Aktiviteter
Tapt og funnet
Fylkesnyheter
Foreninger
Sponsede artikler
Musikknyheter
Filmanmeldelser
Lesernes bidrag

   AKTUELT
Kongsberg og Eiker Tingrett
Det skjer i Eiker
Nye Eiker-borgere
Politidøgnet
Smånytt fra Buskerud
Smånytt fra Nedre Eiker
Smånytt fra Øvre Eiker
Smånytt om sport
Anmeldte dødsfall i Nedre Eiker
Anmeldte dødsfall i Øvre Eiker
Dikt og andre ting
Fakta om Nedre Eiker
Fakta om Øvre Eiker
Fiskum Grendeutvalg
Hokksund Byutvalg
Lokalhistoriske artikler
Ormåsen Grendeutvalg
Røren Grendeutvalg
Skotselv Grendeutvalg
Vestfossen Grendeutvalg
Været i Eiker-bygdene
Fotogallerier
Lesernes egne bilder
 
Bestill bilde
Søk i databasen:

Arkiv
   MARKEDSPLASSEN
Arbeidsmarkedet
Bekjentgjørelser
Bekjentgjørelser NE
Bekjentgjørelser ØE
Boligmarkedet
Firmaguiden
Helse- og velværeguide
Håndverksguiden
Torget
Send inn annonse

  EIKERNYTT.NO

Annonser
Gaver til Eikernytt.no
Kontakt oss
Om oss
Videoarkivet
   

   ANNET
Lenker
Tips oss
Roy's Pressetjeneste
 
Utviklet av InBusiness AS



Skjema for
personalia


Autodeler.co.no




TopBilDeler.co.no

Eiendomsmegler
i Drammen

Eurodel
Bildeler på nett

Casinopiloten.com





VIDEOINNSLAG


300 på paintball
turnering i Hokksund


Dramatisk berging
av stor mobilkran


Taket på Fiskum
kirke faller ned i biter


Torgkvartalet i
Mjøndalen åpnet


Store problemer med
vann på Ormåsen skole


Dramatisk husbrann
i Vestfossen


Miljøkveld for
Bolivia i Hokksund


Advarer mot stor
omsetning av hasj


Fair Play på
Ormåsen skole


Sliter med
sykkeltyverier


Ordfører Ann Sire
Fjerdingstad om
bussaken i Vestfossen


Laksesesongen 2013
startet fredag 25.05


Kåret til Årets
Herman 2013


Jens Stoltenberg
besøkte Nedre Eiker


Evakuerer på
Hokksund Camping


Årets russetog 2013


17. mai feiring
i Mjøndalen


17. mai feiring
i Hokksund


Hellefoss reddet
Oppstart etter pinse


14 år og satser
på bilcross


Trond Giske på
Loe Betongelementer


Gla-Dag 2013
i Skotselv


Markering av
8. mai i Hokksund


Sesongåpning på
Vestfossen Kunstlab.


Sesongåpning på
Nøstetangen Museum


1. mai markering
i Vestfossen 2013


Kvinne drept av
samboer i Krokstadelva


Bølgen & Moi vartet
opp under Damenes Aften


Moteshow for MIF
i Mjøndalen


Klubber fikk hjerte-
starter i gave


Allmøte for ansatte
ved Hellefoss og Vafoss


Steinberg ILs klubbhus
totalskadet i brann


Eiker Aktivitetssenter
på Hoensvannshotellet


Jubileumsforestillingen
Skjer'a? Fiskum Barne-
og Ungdomsteater


Stor brannøvelse
da låve ble antent


Kulturpanorama i
Hokksunds storstue


Trafikkulykke på
Horgen i Nedre Eiker


Nedre Eiker Barne- og
ungdomsteater - Peter Pan


Rein Alexander i
Vestfossen kirke


Kraftig front mot front
på E 134 i Mjøndalen


Grendemøte om
Hoensmarkas fremtid


Skidag i regi av HIL
på Hobbelstad


Gangvei skaper
strid på Røren


UKM i Øvre Eiker


MGP Jr. på
Røren skole


Lærere på kurs for
å lage økologisk mat


Kvinne påkjørt
av lastebil i Mjøndalen


UKM i Nedre Eiker


Bredtransport fra
Skotselv til Drammen


Aktiv åpning av
Aktiv Eikers kontorer


Russen stiller opp
for Kreftforeningen


Frida ødela et
normalt politiår i Eiker



Unge kvinner shopper mest på nett

Av Redaksjonen
,  12.02.19


En undersøkelse fra Respons analyse og webbyrået Digitroll viser at 71 prosent av oss handlet på nett i fjor. Og vi blir stadig flere. De mest ivrige er kvinner under 30 år.

Stadig flere handler på nett og kvinner under 30 år er de som er mest ivrige foran PCen. (Illustrasjon)
- Tallenes tale fra Respons Analyse er tydelige: Driver du en klesbutikk på nett, eller nettbutikk generelt, så er unge kvinner den målgruppen du må satse på, sier daglig leder i webbyrået Digitroll, Patrick Dahl.

Digitroll har jobbet med netthandel og leveranse av nettbutikker i tjue år. De har sett en nærmest eksplosiv økning i netthandel de siste årene. Og det er «millennials» unge mennesker i tidlig 30-årene du må satse på.

Betyr ikke døden for den fysiske butikken
Patrick Dahl tror ikke nødvendigvis økningen i netthandel betyr at den fysiske butikken dør ut. Tvert i mot er netthandel en unik sjanse til å styrke den fysiske butikken, sier han.

- Om vi følger trenden fra USA, så ser vi tydelig at stadig flere handler varer og tjenester over nett. Den tradisjonelle, fysiske butikken får tøffere og tøffere konkurranse. Men jeg mener at selv om tallene for netthandel går opp, vil den fysiske butikken overleve. Det handler i mange tilfeller om å la nettbutikken være «innkaster» til din fysiske butikk også. Da får du kunder i begge kanaler, sier daglig leder i webbyrået Digitroll, Patrick Dahl.

Unge kvinner vil kjøpe klær på nett
Webhandel-sjefen har jobbet med netthandel i tjue år, og lar seg sjelden overraske over trender og undersøkelser. Men denne gangen ble han litt overrasket.

- Vi var klar over trenden, men ble litt overrasket over at tallene i undersøkelsen viser at 78 prosent av alle kvinner under 30 år har handlet klær på nett de siste 12 månedene. Vi visste at unge kvinner er en aktiv handlegruppe på nett, men at det skulle være så mange prosent hadde vi ærlig talt ikke trodd. Menn under 30 år er litt mer beskjedne når det gjelder kleskjøp på nett. Der er tallene 34 prosent, sier Patrick Dahl.

Tar igjen på elektro
Undersøkelsen viser også at selv om kvinner liker å shoppe klær på nett, så er menn mer aktive på nett når det gjelder elektronikk.

- Vi ser kanskje et tradisjonelt kjønnsrollemønster her, men 33 prosent av menn oppgir å ha handlet elektronikk på nett de siste månedene. Kun 14 prosent av norske kvinner handler elektronikk på nett, sier Dahl.

Ikke glem de eldre
Webhandel-sjefen understreker at undersøkelsen også viser at de over 60 år handler mye på nett.

- I aldersgruppen over 60 sier 38 prosent at de har handlet på nett det siste året. I aldersgruppen under, de mellom 45-59 år oppgir 77 prosent at de har handlet på nett. De tallene er også høye. Og de viser at «den sølvgrå generasjonen» ikke bør glemmes dersom du driver nettbutikk, sier Patrick Dahl i Digitroll.

Korte fakta:
• Geografisk er netthandel jevnt fordelt over hele landet. Ingen skiller seg ut.

• 71 prosent har handlet på nett de siste 12 mnd. – tallene går gradvis oppover.

• De som handler mest er de mellom 30-44 år. 90 prosent har handlet på nett de siste 12 mnd.

• Flere unge kvinner (under 30 år) enn menn handler på nett. 93 prosent kvinner / 82 prosent menn samme alder.

• Unge kvinner, sprer sine kjøp på flere varetyper enn det menn gjør.

• I gruppen 60+ handler flere kvinner på nett enn menn.

• Klær er mest populært på nett (36 prosent) og elektronikk (23 prosent).

• Det som overrasker er kanskje det at det 71 prosents andel som handler på nett, det er mye.

• 48 prosent av kvinner handler klær på nett. Tilsvarende for menn er 24 prosent.

• 78 prosent av kvinner under 30 år har kjøpt klær på nett - det er høye tall.

• Elektronikk: 33 prosent av menn handler den varegruppen. Kvinner 14 prosent.




Tips en venn om denne nyheten.
Til:    Fra:   

« Tilbake




 MENINGSMÅLING

Skriver du tekstmedlinger og snapper mens du kjører bil?
Ja
Nei
Svar til nå: 25
Ja: 12.00%
Nei: 88.00%