Det skytes 72 piler i innledende runder og Solveig skjøt høyeste poengsum i sin klasse som ga best utgangspunkt i utslagsfinalene. I disse finalene skyter to skyttere mot hverandre og taper rykker ut. Etter tre finalerunder sto Solveig igjen som vinner.
Solveig skyter for Sandefjord bueskyttere og hun starter nå med toppidrett på Sandefjord videregående skole med bueskyting som programområde.
– Mitt mål er å komme på ungdomslandslaget i løpet av året, uttaler Solveig til Eikernytt.no.
Det var Sørumsand Idrettsforening Bueskyttere som arrangerte NM Skive 9. til 11. august.
Solveig deltok også i lagkonkurransen og tok bronse sammen med sine lagvenninner.











FLERE SAKER
Å Energi styrker kraftporteføljen ved kjøp av Vardars virksomhet
Eiker-jente representerte Norge i internasjonal skjønnhetskonkurranse
Mange besøker biblioteket alene – en viktig arena mot utenforskap