19. november 2025

Din lokalavis på nettet – Nært og nyttig

Den lysende juletraileren har blitt en kjær førjulstradisjon for mange. I år er det to besøk i Eiker-bygdene.

Cola-traileren med to stoppesteder i Eiker-bygdene i år

Det har blitt en tradisjon for mange: Den ikoniske juletraileren fra «Holidays are coming» lyser opp førjulsmørket landet rundt, akkurat som i filmen. Nå starter årets turné og både Krokstadelva og Hokksund får besøk av traileren i år.
Annonse

Obs Buskerud i Krokstadelva får besøk lørdag 13. desember mellom klokken 13.00 og 18.00.

Eurospar på Eiker Senteret i Hokksund får besøk fredag 19. desember mellom klokken 13.00 og 18.00.

Annonse

«Holidays are coming, holidays are coming» er lyden av et av de mest tradisjonsrike innslagene på TV-skjermen i førjulstiden. Ikonisk og gjenkjennelig etter at filmen ble vist første gang i 1995. Og for mange er den med på å skape den «riktige» stemningen i førjulstida.

Som på skjermen har den lysende juletraileren lyst opp i vintermørket Norge rundt gjennom mange år. Det har blitt et populært innslag, et sted der folk møtes når den stopper på små og store steder landet rundt.

– Vi får ofte forespørsler fra folk allerede tidlig på høsten om juletraileren kan stoppe i nærheten av dem. Derfor er vi nå glade for å kunngjøre alle stoppestedene for årets rute, sier Tonje Haugen, markedsdirektør i Coca-Cola Norge.

– Turneen starter fredag 21. november. Da starter én trailer i Harstad, før den beveger seg videre sørover. Den andre starter i Skien mandag 24. november, den beveger seg rundt på Østlandet, og etter hvert vestover, fortsetter Haugen.

Nytt av året er at folk kan kombinere fellesskap og kos med et bidrag til Røde Kors.

– Vi har samarbeidet godt med Røde Kors i over 20 år, og vil at årets juletrailerturné skal bidra til dette. Når juletraileren stopper, kan derfor folk kjøpe varme pølser fra Leiv Vidar og Coca-Cola Zero Sugar. Alle inntektene går uavkortet til Røde Kors, og det arbeidet de gjør over hele landet – blant annet med å skape møteplasser for de som trenger det mest, sier Haugen.

– Det hele er i tråd med temaet for årets julekampanje, «Refresh Your Holidays», som handler om at vi alle bør huske å legge inn tid for samvær og fellesskap i den travle førjulstida, avslutter Tonje Haugen.

Hun legger til at «Holidays are coming» er på TV- og kinoskjermer også i år. Denne gangen i en ny variant, som er resultatet av møtet mellom menneskelig kreativitet og KI.

Del:
Annonse