Det skjedde etter votering mot sittende fylkesleder Sigrid Ilsøy, hvor Pål Rørby, gikk seirende ut med 60 mot 27 stemmer.
– Jeg er svært takknemlig for tilliten Senterpartiet nå har gitt meg. Vi er et stort og godt lag som er klare for å gjenoppbygge den tilliten vi tapte ved stortingsvalget i 2025. Målet nå er å gjøre et godt kommune- og fylkestingsvalg i 2027 og igjen sikre plass på Stortinget i 2029, sier nyvalgt fylkesleder Pål Rørby.
På bildet ser vi fra venstre nestleder Simon Nordanger, Drammen (ikke på valg), nestleder Bente Aabel, Ringerike (nyvalgt) og nyvalgt leder Pål Rørby, Hemsedal.









FLERE SAKER
Full SP-politiker støttet Vestfossen-miljøet i video
Skal kartlegge skogsbilveier med laserskanning
Ber om avklaringer: Vannforskriften kan bremse samfunnsutvikling