29. mars 2024

Din lokalavis på nettet – Nært og nyttig

Tiril Udnes Weng, Therese Johaug, Helene Marie Fossesholm og Ingvild Flugstad Østberg er glade for å ha bidratt til årets gode resultat.

Kaffekunder og skijenter støttet Rosa sløyfe aksjonen

Circle K-stasjonene i Buskerud-området fikk inn 255.000 kroner under årets Rosa sløyfe-aksjon. Stasjonen i Mjøndalen samlet inn 14.290 kroner om kom dermed på en tredjeplass i Buskerud. Også skijentene har bidratt gjennom sin aksjon i regi av Mester Grønn.
Annonse

Det var Circle K Vik som samlet inn aller mest i år – hele 83.320 kroner. Deretter følger stasjonen i Hønefoss med 17.500 kroner, Circle K Mjøndalen med 14.290 kroner, stasjonen i Gol med 13.582 kroner og på Rundtom i Drammen med 12.429 kroner. Videre ned på listen følger stasjonen på Konnerud med 11.316 kroner og Drammen-stasjonen i Rosenkrantzgata med 10.080 kroner.

Rosa jubileum
– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

Annonse

Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.

JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. (Foto: Circle K)

Skijenter samlet inn penger
Hele 4,1 millioner kroner blir overført til årets Rosa sløyfe-aksjon fra Mester Grønn. Siden samarbeidet startet i 2009 har Mester Grønn bidratt med totalt 29,4 millioner til brystkreftforskning.

– Det utrolig gode resultatet er igjen et bevis på hvor sterkt Rosa sløyfe-engasjementet er både i befolkningen og hos Mester Grønn-ansatte. Dette er en aksjon som våre kunder og medarbeidere setter stor pris på og ser frem til hvert år. Vi kjenner alle noen som er rammet eller berørt av kreft. Derfor blir det en ekstra viktig aktivitet, fordi vi vet at forskning er løsningen, sier blomsterhandler Erling J. Ølstad.

Bukettene som ble solgt har ikke bare gitt en andel av salgsbeløpet til Rosa sløyfe, men alle blomstene har vært Fairtrade-sertifiserte. Dermed tilfaller også 10 prosent av innkjøpsprisen på blomstene til sosiale prosjekter i lokalsamfunnet der farmene ligger. En stor andel av pengene går til helse og skole, og utgjør en stor forskjell for mange.

Del:
Annonse